12:59 AM

Surat Serena

Posted by ANUAR SANi

12 Mar 2011
Ketika berseorangan begini aku selalu merenung ke sekeliling kamarku, melihat keadaan kamar usang tak tidak pernah berubah semenjak di tempatkan di sini 8 tahun yang lepas. Kamar sepi yang kuhiasi dengan kreativiti dan imaginasi ini adalah rumah kecil ku di tengah padang fasirun ini. Terkenang bagaimana aku mampu bertahan sehingga kini.

bersama Putri Soraya

Mataku tertumpu ke satu surat yang ku tampalkan ke dinding setelah sekian lama. Ku baca satu persatu isi surat itu dan airmataku mengalir perlahan ke pipiku. Surat yang selama ini memberikan ku satu kekuatan yang mencekalkan hatiku untuk bertapa di tanah gersang ini.

bersama Putri Serena
Surat dari Putri Serena sewaktu usianya 8 tahun. Rindu ku pada mereka tak pernah padam. Tak pernah hilang malah semakin membesar dalam jiwa ini. Kesedihan yang ku rasa tidaklah sehebat penderitaan yang mereka tanggung di tanah tumpah airku. Hidup tanpa bapa, membesar cuma dalam jagaan ibu mereka, bukanlah satu perkara mudah dalam hidup mereka. namun aku kagum dan bersyukur dengan pengorbanan mereka.

Ketabahan dan kekuatan mereka adalah tunggak tulang bikatku untuk berdiri mencari rezeki yang halal buat mereka. Wahai anak2ku, Putri Serena dan Putri Soraya, Papa memohon berjuta2 kemaafan dari kalian berdua kerana tidak mampu bersama selama 10 tahun ini. Papa begitu sedih dan kecewa ngan diri papa kerana tiada disisi kalian sewaktu mengharung kehidupan seharian.

surat dari Putri Serena sewaktu berusia 8 tahun.

Sesungguhnya apa yang papa lakukan ini adalah untuk kalian berdua cuma. Papa tidak pernah berharap agar kalian berdua menjadi orang yang berpangkat atau orang ternama tetapi papa cuma berharap dan berdoa agar kalian berdua mampu menjadi "MANUSIA", berjaya dalam hidup kalian berdua. taat pada perintah Allah swt, kerana tanpa itu kalian berdua ibarat rumah yang tak bertiang. Bisa roboh bila2 masa sahaja. Tiada siapa yang mampu membantu kalian berdua selain dari diri kalian sendiri. Belajarlah dan berusahalah kerana cuma itu yang mampu menolong kalian nanti.
Papa sayangkan kamu berdua dan sentiasa berdoa agar kalian berdua berjaya dalam hidup kalian.

0 comments:

Post a Comment

MUSiC>LOVER


BUBBLES>LOVER